close

Spring, summer, fall & winter dreams.
Those are shinning like a star
They keep whispering,
I'm so in love with you
 
Spring, summer, fall & winter love.
It is breezing to my heart and it keeps telling.
I'll make you rainbow smile
 
I remember when we were angels,
when we dreamed about us
All my days were happy
Just like a snowy Christmas
I wish I'd have them always.
 
Every step I make writes a story
It is full of the heart
Feeling love of my life and
Missing friends of my time
I wish I'd have them all.
 
In spring, summer, fall & winter days.
We've been sharing all the hearts
Love shines in my eyes
Love just won't fade away
 
I remember when we were angels,
when we dreamed about us
All my days were happy
Just like a snowy Christmas
I wish I'd have them always.
 
Every step I make writes a story
It is full of the heart
Feeling love of my life and
Missing friends of my time
I wish I'd have them all.
 
If you'd all the way show me the world
Where I will stay in love
All my days will be white
just like a snowy Christmas
You're just all I need
 
~  "So In Love"   from "Love Story in Harvard"
 
0000109560_b  
 
如果我不說,可能很少有人能猜得到這是韓劇的一首插曲。
如果播放出來應該就聽的出來,甚至還可能朗朗上口。
當年首播時應該也是轟動一時的偶像劇吧,
只不過當時我對韓劇不是很有興趣,只看了當中的幾分鐘!
 
不記得什麼時候了,應該是在我的英文會話第一次考試沒過之後吧,
幾個月前的某一天晚上,隨便選台時看見金泰希演的韓劇,
塲景在哈佛,說英語...挑眉質疑
這下可激起我的興趣,可試試看我到底聽不聽得懂他們的對話,
也可看一下巧克力機廣告女主角...微笑
後來竟然跑去把DVD搬回家...(找了好幾家唱片行)
 
其實這部戲吸引我的除了漂亮的金泰希、美麗的哈佛校園、英語對話之外,
還有對感情的執著以及為理想向前衝的衝勁
 
感情:正是我現在缺乏的,當我看到劇中純純的愛情,不免被吸引了過去...
理想:以前我的理想是當工程師,現在我已經是,然後呢?
             我對於現在的工作是真的感興趣嗎?
             工作一久似乎失去了對工作的衝勁與熱情,該想一想下一步該怎麼走了。
             最近我的朋友到學校當教授,英語會話課的同學也有人立志當教授,
             哈哈!美麗的校園似乎在向我招手...(台大不錯,哈佛也不賴...哈哈!不要做夢了動畫快遞)
 
敗了DVD,自然也免不了敗一下電視劇的原聲帶,等了好久才收到博客來的取貨通知,
看來這部韓劇也有點年紀了。

"愛在哈佛(Love Story in Harvard)"--你看過嗎?
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    viiresh 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()